Druk LED UV

Co się kryje pod tą tajemniczą nazwą? Otóż druk UV – kojarzony do tej pory głównie z drukiem cyfrowym – podbojem zdobył rynek druku offsetowego, a technologia zastosowana w maszynach wielkoformatowych pozwoliła na znaczne obniżenie kosztów druku na materiałach niestandardowych typu folia, papier samoprzylepny, plastik.

Jeżeli stawiasz na kreatywne rozwiązania w prezentacji oferty firmy, cenisz sobie wysoką jakość wykonanych nadruków, szukasz rozwiązań ciekawszych od powszechnej ulotki, lub plakatu to druk UV jest właśnie tym, czego szukasz.

GregPrint - druk UV

Drukowanie LED UV – proces druku oraz przygotowanie materiałów

Proces druku LED UV składa się z kilku etapów. Przed rozpoczęciem samego druku wymagane jest przygotowanie matrycy. Obraz naświetlany jest w naświetlarce CTP i w ten sposób zostaje przeniesiony na aluminiową matrycę. Sam proces druku polega na przenoszeniu obrazu z aluminiowej matrycy, poprzez odbicie na bębnie pokrytym gumą na nadrukowywanym materiale. Następnie druk jest utrwalany przy pomocy lampy LED UV.

GregPrint - drukarnia UV

Do realizacji druku UV wykorzystywana jest maszyna: Ryobi RMGT920ST

Maszyny tego producenta charakteryzują się wysoką jakością produkowanych materiałów, a także rewolucyjną techniką druku. Dzięki wyposażeniu w lampy UV, wydrukowany materiał jest natychmiast gotowy do dalszej obróbki.

Na jakich materiałach jest stosowany nadruk LED UV

Druk UV daje możliwość drukowania na wielu materiałach płaskich takich jak PCV, kartony, pleksi oraz stosowane przy nadrukach wielkoformatowych takich jak folie, banery, siatki

Plakaty/ulotki na folii elektrostatycznej – łatwe w przenoszeniu,

naklejki z foliowym podłożem,

zadruk kartonu do 0,5 mm grubości.

Wyślij nam kontakt do siebie, a pomożemy wybrać Ci najlepszą opcję.

Wyślij

Kiedy powinieneś zdecydować się na druk LED UV, a kiedy na inne formy druku?

  • planujesz wydruk na innych materiałach niż papier?
wydruk na innych materiałach niż papier
zobacz
  • w przypadku kiedy realizujesz duży nakład
kiedy realizujesz duży nakład
zobacz
  • jeżeli zależy Ci na wykorzystaniu kolorów dodatkowych np.: z palety Pantone, złota, czy srebra
wykorzystanie kolorów dodatkowych
zobacz
  • jeżeli drukowane materiały mają formaty większe niż A3+
formaty większe niż A3+
zobacz
  • planujesz wydruk na materiale o gramaturze większej niż 270g/m2
wydruk na materiale o gramaturze większej niż 270g/m2
zobacz
  • kiedy potrzebujesz wykonać zlecenie od ręki
potrzebujesz wykonać zlecenie od ręki
zobacz
druk cyfrowy
  • jeżeli chcesz spersonalizować wydruk
chcesz spersonalizować wydruk
zobacz
  • planujesz niewielki nakład i zależy Ci na niskim koszcie (możliwy wydruk od jednego egzemplarza)
wydruk od jednego egzemplarza
zobacz
  • drukowane materiały mają niewielkie formaty (istotny jest również nakład)
formaty druku
zobacz
  • przy wydruku publikacji (katalogów, broszur) chcesz mieć swobodę dotyczącą ilości kartek – nie jesteś ograniczony wielkością arkusza
wydruk publikacji
zobacz

Jak wygląda proces druku LED UV?

  1. Dostarcz nam materiał do wydruku w formie elektronicznej.
  2. Chcesz sprawdzić jakość wydruku? Możemy przygotować Ci jeden egzemplarz.
  3. Wydruk (możesz osobiście doglądać procesu wydruku).
  4. Introligatornia w tym uszlachetnienie i konfekcjonowanie (opcjonalnie).
  5. Materiał możemy wysłać na wskazany adres, lub możesz go odebrać osobiście.

Dodatkowe opcje dostępne przy wydruku LED UV.

Materiał drukowany technologią UV możemy personalizować (w zależności od podłoża). Do najczęściej spotykanych form spersonalizowania materiału należą:

– element graficzny, takie jak zdjęcie
– dane osobowe,
– indywidualny numer

Wydrukowany materiał można poddać uszlachetnieniu. W druku UV możliwe są formy uszlachetnienia takie jak:

– wybiórcze lub całościowe powlekanie lakierem UV,
– foliowanie folią mat, błysk,
– sztancowanie na wykrojniku,

Materiał może być poddany również innym procesom takim jak zszywanie i klejenie, a następnie zostaje dokładnie zapakowany i wysłany. W przypadku działań logistycznych możliwe są dodatkowo następujące formy:
– korespondencja masowa,
– transpromo,
– wysyłka z ukryciem danych nadawcy